Stosik LUTY 2016

1 Kwi

Po całkiem konkretnym okresie różnorakich chorób wracamy na bloga z nie lada stosiskiem! Luty był dla nas miesiącem, w którym nadarzyło się wiele przemiłych okazji do wspólnego obdarowywania się wzajemnie książkami, a także doczekaliśmy się kilku wypatrywanych przez nas premier. Szkoda tylko, że w całym tym bookowym zamieszaniu nie było nawet odrobiny sił na ich szybkie połknięcie. Priorytety…

Można powiedzieć, że w stosie z lutego zdecydowanie przeważa fantastyka! Szczególnie taka zakupiona na świetnych wyprzedażach – po 50% mniej od cen okładkowych. Musimy przyznać, że wyszukiwanie takich okazji idzie nam zdecydowanie zbyt dobrze i nawet nie wiemy kiedy pieniądze uciekają z portfela… Na szczęście w marcu było już o wiele spokojniej, ale na takie zestawienie zaprosimy Was dopiero w przyszłym tygodniu (wtedy pochwalimy się też nową, całkiem świetną współpracą z pewną internetową księgarnią)!

stos luty 2016

1. „Anioł burz” – Trudi Canavan. Większość książek autorstwa Trudi Canavan można znaleźć na naszym książkowym regale. Musiałam więc trafić w końcu na dobrą promocję Anioła burz, którego to definitywnie brakowało w zbiorach. Cykl Prawo Millenium jest dla mnie jeszcze wielką tajemnicą, ale jestem pozytywnie nastawiona na wielką, fantastyczną przygodę, szczególnie jeśli płaci się za nią 50% ceny okładkowej! 😉

2. „Obrona”Steve Cavanagh. Totalna niespodziewajka od Wydawnictwa Filia. Ciężko powiedzieć czego można się po niej spodziewać, ale po opiniach innych czytelników można wywnioskować, że może być całkiem ciekawie! 🙂

3. „Czasomierze” – David Mitchell. Kacperek jednak wie jak sprawić zajęczemu książkoholikowi radość! Kolejny wspaniały kąsek do mojej kolekcji Uczty Wyobraźni. Okładka jest wprost oszałamiająca i na pewno świetnie nadaje się na prezent, ale powieść może wystraszyć niejednego mola książkowego swoimi rozmiarami.

4. „Ginekolodzy” – Jürgen Thorwald. Oto kolejny tytuł Jürgena Thorwalda, na który baaardzo czekałam a nie musiałam z dużo na niego oszczędzać. W lutym zdecydowanie zostałam zasypana książkowymi prezentami. Opis trochę przeraża, ale historia ginekologii z pewnością będzie niezwykle interesująca dla niejednej kobiety.

5. „Dziewczyna z pociągu” – Paula Hawkins. Najlepiej sprzedająca się powieść ostatnich miesięcy. Wywołująca totalnie skrajne opinie. Przez jednych nazywana objawieniem, przez drugich totalnym kiczem. Jak będzie? Wszystko przede mną! Mam nadzieję zdążyć przed obejrzeniem filmu. 😉

6. „Odwrócony świat” – Christopher Priest. Kolejne Artefakty w naszej kolekcji. Powolutku, ale sukcesywnie zbieram kolejne części serii pomimo mojego antydrukowego podejścia. Tak, w tym roku zdecydowałem, że przesiadam się na książkę cyfrową i na razie całkiem dobrze wywiązuję się ze swojego postanowienia. Jak na razie nie zawiodłem się jeszcze na żadnej powieści z cyklu, a że ostatnimi czasy wyjątkowo dobrze podchodzi mi fantastyka, to spodziewam się, że obie powieści zostaną przeze mnie pożarte w niedalekiej przyszłości.

7. „Ślepe stado” – John Brunner.

8. „Kroniki Amberu. Tom 2” – Roger Zelazny. Pierwsza część cyklu już od roku ozdabia półki i głośno prosi o chwycenie za lekturkę. Kolejna książka w stosie z typu tych, które okazale straszą swoim rozmiarem!

Ebooki z lutego prezentują się równie milusińsko!

ebooki luty 2016

1. „Atlas: Doppleganger” – Dominika Słowik. Powieść ta ma wyjątkowo skrajne recenzje, co znaczy że nie da się przejść obok niej obojętnie. Muszę na własnej skórze przekonać się jak to jest z tym Atlasem… i czy jest to rzeczywiście przereklamowana wydmuszka, czy wartościowy i interesujący debiut.

2. „Gra EnderaOrson Scott Card. Ostatnio zbieram klasyki fantastyki, dlatego w mojej kolekcji nie mogło zabraknąć Gry Endera. Co prawda nie jestem wielkim fanem sci-fi i czasami miewam problemu z przebrnięciem przez trudniejsze fragmenty, ale mam nadzieję, że podołam tej lekturze i sprawi mi ona przyjemność.

3. „Pierwsze prawo magii – Terry Goodkind. Tytuł ten posiadam już w druku, ale ze względu na strasznie małą czcionkę i miliard stron stwierdziłam, że jednak na czytniku będzie o wiele wygodniej – lżej, a jeszcze nie będę oczu męczyć wypatrywaniem tych małych świderków na kartkach. Historię Richarda Cyphera i Kahlan Amnell uwielbiłam już za czasów serialu na podstawie cyklu Goodkinda (niestety serial okazał się klapą i po dwóch sezonach zaprzestano produkcji). Książkę chętnie sprzedam miłemu „ebookofobowi”! 😉

4. „Wszystkie wojny Lary – Wojciech Jagielski. Wojciech Jagielski jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych reporterów w naszym kraju i po prostu nie mogłem sobie odmówić jego najnowszej książki i dałem się skusić całkiem zacnej promocji. Muszę tylko odpowiednio przygotować się do lektury, gdyż raczej nie jest to relaksująca książka do poczytania przed snem.

5. „Księga Dziwnych Nowych Rzeczy – Michel Faber. Podobno Marta zastanawiała się czy kupić mi ją na święta (albo urodziny, nieistotne) i byłby to udany prezent, bo książka zdecydowanie mnie zainteresowała. Tak jak następna ebookowa propozycja jest jednak ogromna, dlatego zdecydowanie wolałem zaopatrzyć się w e-booka.

6. „Solfatara – Maciej Hen. Nie zdecydowałbym się na tę powieść w wersji papierowej, nawet na tak ładne wydanie. Zdecydowanie jest to za gruba na nasze półki książka. E-booka jednak nie mogłem sobie odmówić. Recenzenci zapowiadają dobrą rozrywkę, dlatego mam nadzieję, że będzie to bardzo udana podróż do XVII wieku.

7. „Ścieżki północy – Richard Flanagan. Jak już zapewne zdążyliście przeczytać, a jeśli nie to zapraszam do mojej recenzji, powieść ta wywarła na mnie spore wrażenie. Nie jest to prosta lektura, jednakże warto dać szansę Tasmańskiemu pisarzowi, gdyż jest to powieść nietuzinkowa i interesująca.

Czytałeś? Chcesz przeczytać? Polecasz? Nie polecasz?
SKOMENTUJ!

Marta i Kacper.

komentarzy 12 to “Stosik LUTY 2016”

  1. frydzia Kwiecień 1, 2016 @ 8:59 pm #

    Gdzie można dostać taką Dziewczynę z pociągu w twardej czerwonej oprawie? Do tej pory widziałam tylko w miękkiej czarnej okładce, a jak klienci pytali o twardą, to mówiłam, że nie było takiego wydania… :/

    • zajeckicajec Kwiecień 1, 2016 @ 9:52 pm #

      Nie mam pojęcia, dostałam w prezencie 🙂

      • frydzia Kwiecień 1, 2016 @ 9:57 pm #

        Szczęściara 🙂

  2. J. Kwiecień 2, 2016 @ 6:17 am #

    Ładne stosiszcze :). Lubię styl Trudi, ale tej książki jeszcze nie czytałam.

  3. Karriba Kwiecień 2, 2016 @ 8:51 am #

    No tę „Dziewczynę z pociągu” to bym wreszcie przeczytała 🙂

  4. Agata Kwiecień 2, 2016 @ 8:59 am #

    „Gra Endera” jest świetna. Książkę Fabera też mogę polecić, dość nietypowa, ale dobra lektura. „Dziewczyna z pociągu” – dość przeciętny thriller.

    Pozdrawiam 🙂

  5. tanayah Kwiecień 2, 2016 @ 12:18 pm #

    Mnie się podobał „Atlas: Doppelganger” 🙂

  6. bookholiczka Maj 3, 2016 @ 11:14 am #

    Co myślisz o Kronikach Amberu? U mnie stoi w pokoju i nie mogę się wziąć za nią 🙂

  7. sl0n Czerwiec 3, 2016 @ 10:35 pm #

    Hej, hej, co tam słychać? Ten blog coś się przykurzył ostatnio! Dawać mi tu jakąś recenzję albo konkurs, albo wyprzedaż książek! 😉

    • zajeckicajec Czerwiec 8, 2016 @ 3:39 pm #

      Kryzys twórczy, totalny. Nie chcemy oficjalnie nic zamykać, bo może od czasu do czasu kiedyś coś wrzucimy. 😉

      • sl0n Czerwiec 10, 2016 @ 10:31 pm #

        Oj tam, oj tam. Trzymam kciuki! 🙂

Skomentuj

