Stosik LISTOPAD 2015

7 Gru

No i skończyło się nasze blogerskie L4. Po wymuszonej chorobą przerwie, wracamy z listopadowym stosikiem, wpisem na rozruszanie nas samych i smutnej, jesiennej pogody. Dziś po raz pierwszy w tym roku przeżyliśmy jesienno-zimowe załamanie. Wyruszyliśmy z domu jeszcze przed wschodem słońca, a z pracy wychodziliśmy już po zmroku. Taki los czeka nas przez najbliższe kilka tygodni… Nie pozostaje nic innego niż sparzyć gorącą herbatkę, wkulnąć się pod kołderkę i złapać jakieś ogromne tomiszcze. Przy czym polecamy jednak najpierw zaopatrzyć się w lekturę, a dopiero po tym wskakiwać do łóżka. 😉

Ostatni miesiąc upłynął nam pod hasłem „uzupełniamy serie i cykle”, z jednym wyjątkiem potwierdzającym regułę. Tym sposobem zdobyliśmy do no naszej kolekcji kilka na prawdę ciekawych książek. Choć nie był to tak szalony miesiąc jak październik, to zestaw jest niczego sobie. Cóż za wspaniałości się w nim znalazły? Na co skusiliśmy się w zeszłym miesiącu? Serdecznie zapraszamy do zajrzenia do naszego stosiku.

1. „Ględźby ropucha” – Wit Szostak. Całkowicie w ciemno skusiłem się na ostatnią część cyklu Smoczogóry, choć cały czas brakuje mi kluczowego, pierwszego tomu, który bez powodzenia próbuję upolować. No cóż, pozostaje czekać na okazje i być cierpliwym, co nie jest takie łatwe, gdyż jestem niezmiernie ciekaw jak prezentuje się nietypowe fantasy w wydaniu Wita Szostaka.

2. „Drażliwe tematy” – Neil Gaiman. Shame on me, bo nie mam jeszcze w swojej kolekcji wszystkich książek Gaimana! Ale nadrabiam i takim oto sposobem przy ostatnim książkowym zamówieniu w koszyku wylądowały Drażliwe tematy. Obiecuję sobie, że z każdym następnym wydawaniem pieniędzy wybiorę kolejny brakujący tytuł. 🙂

3. „Ember in the Ashes. Imperium ognia” – Sabaa Tahir. Niespodzianka od Wydawnictwa Akurat. Powieść obsypywana pochwałami z każdej strony… Już zaczęłam z nią swoją przygodę, a po powrocie z pracy rzucam się na nią z zębiskami na poważnie. Mam nadzieję, że Sabaa zasłuży i na pochwałę ode mnie!

4. „Perswazje” – Jane Austen. Mój Angielski ogród się rozrasta! Coraz to nowsze, klasyczne okazy wyrastają na mojej półce. Kiedy tylko Świat Książki wypuszcza nowe tytuły ja szybko robię zakupy i zasilam swoje zasoby, a 2/11 już za mną (tutaj możecie przeczytać recenzje: 1, 2). Obym szybko znalazła czas na nadrobienie takich klasyków jak Perswazje, Emma czy Dziwne losy Jane Eyre.

5. „Emma” – Jane Austen. 

6. „Dziwne losy Jane Eyre” – Charlotte Brontë.

7. „Upadek Hyperiona” – Dan Simmons. Hyperion w nowym wydaniu już od jakiegoś czasu ozdabia nasze półki, na dodatek powieść spodobała mi się na tyle, że po prostu musiałem dodać kolejną część cyklu do naszej kolekcji. Wreszcie będę miał możliwość poznać zakończenie historii z pierwszej części cyklu. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.

8. „Noce waniliowych myszy” – Charles Bukowski. Nie jestem wielkim fanem poezji, lecz lubię czasem przeczytać kilka wierszy. Dlatego też zdecydowałem się na pewnego rodzaju ekstrakt z Bukowskiego, a więc całkiem obszerny wybór wierszy autorstwa niepokornego poety. Zdążyłem już kilka razy zajrzeć do książki i jak na razie zakupu nie żałuję.

9. „Jasioł i Mgłosia” – Walter Moers. Kolejna kolekcja, która dzielnie rozrasta się na regale. Walter Moers wychodzący ze swoją twórczością do dzieci oraz dorosłych w pewnym momencie zwraca uwagę większości książkowych moli. Przy okazji wydania nowej powieści ze świata Camonii reszta niedostępnych pozycji została wznowiona – miód, cud i maliny!

10. „Kot alchemika” – Walter Moers.

Ebooki prezentują się równie ciekawie, same soczyste perełki!

1. „Moje śliczne” – Karin Slaughter. Tym oto niesamowitym thrillerem rozpoczęliśmy naszą współpracę z księgarnią Woblink.com. Owocem tej pracy jest moja recenzja Moich ślicznych, którą przeczytać możecie tutaj. Jest to jedna z ciekawszych powieści przeczytanych przeze mnie w tym roku!

2. „Cząstki elementarne – Michel Houellebecq. Tak jest, w końcu udało mi się zakupić Cząstki elementarne. Teraz mogę rozpocząć moją przygodę z prozą Francuza o nadzwyczaj skomplikowanym nazwisku. No cóż, teraz będę musiał ją przeczytać. Skończyły mi się wymówki, jak dotąd czekałem właśnie na tę pozycję.

3. „Zgubiono, znalezniono – Brooke Davis. O tej książce wiem niewiele. Pozytywne opinie, ciekawy opis, okładka a także okazyjna cena podkusiły mnie do zrobienia niekontrolowanego zakupu. Lubię sprawić sobie czasami coś zupełnie spontanicznie… Jeszcze bardziej lubię, kiedy taki zakup okaże się strzałem w dziesiątkę! 🙂

Czytałeś? Chcesz przeczytać? Polecasz? Nie polecasz?
SKOMENTUJ!

Marta i Kacper.

komentarzy 8 to “Stosik LISTOPAD 2015”

  1. tanayah Grudzień 7, 2015 @ 8:43 pm #

    Mmm, smakowitości 😀 Też ostatnio szaleję trochę bardziej, bo odkąd się zdecydowałam na nowy regał… 😀

    • zajeckicajec Grudzień 7, 2015 @ 9:01 pm #

      Boimy się grudnia, wiesz jak jest 😀

      • tanayah Grudzień 7, 2015 @ 9:07 pm #

        No wiem, wiem 😀 Ja tym razem CHYBA nie dostanę tyle książek, prosiłam o inne rzeczy 😉

  2. Agata Grudzień 8, 2015 @ 6:44 am #

    Już od kilku tygodni wychodzę przed wschodem słońca, a wracam po zmierzchu, tragedia :/ Stos piękny, czytałam tylko „Imperium ognia”, które okazało się być miłym zaskoczeniem.

  3. J. Grudzień 8, 2015 @ 10:45 am #

    Muszę coś w końcu Waltera Moersa spróbować…

  4. Karriba Grudzień 8, 2015 @ 11:24 am #

    Skradłabym „Emmę” i „Perswazje” w tych przepięknych okładkach!

  5. nieperfekcyjnie.pl Grudzień 8, 2015 @ 2:02 pm #

    No, no, widzę tu parę perełek, które przeczytałabym z chęcią. Przyjemnej lektury! 🙂

  6. Mirya Grudzień 10, 2015 @ 7:06 pm #

    Ja mam bardzo niewiele Gaimana w biblioteczce, bo większość egzemplarzy wypożyczałam. Ale mam zamiar zdobyć wszystkie 😉
    A ta Austen zachwyca!

Skomentuj

