Diabelski Kociołek Book Tag

14 List

diabelski kociołek

Niby mamy dzisiaj leniwą, wolną sobotę, ale my zakasaliśmy rękawy i wzięliśmy się ostro do pracy. Każdy z nas pracuje sobie nad własną recenzją, ale na ten moment połączyliśmy siły we wspólnym celu. Karolina wezwała nas do podjęcia wyzwania i przyszykowania dla Was smakowitego Diabelskiego Kociołka. Znaleźliśmy idealne ingrediencje na to by stworzyć ponadczasową mieszankę z wyszukanych elementów. Oko traszki, szczypta gnilca czy kropla krwi nie są nam straszne, bo wiemy jaki cudowny wywar powstanie po połączeniu tych wszystkich składników w naszym magicznym kociołku.

Cmętarz w PradzeOKO TRASZKI, czyli najładniejsza i jednocześnie najmroczniejsza okładka książki.

Zgodnie stwierdzamy, że w tej kategorii należy wymienić Cmentarz w Pradze Umberto Eco. Okładka tej powieści jest tajemnicza, a główny bohater to cień kontrastujący z klimatycznym pomarańczowo-złotym światłem. Wyjątkowy klimat sprawia, że nie można przejść obojętnie obok tej książki.

draculaSZCZYPTA GNILCA, czyli ulubiona książka z nieumarłymi, zombie i innymi żywymi trupami.

Padło na niezwykle popularnego nieumarłego! Sława Draculi nie przemija, wybrałam tę pozycję ponieważ… Zombie to nie moja domena, czytałam tylko jedną powieść, w którym zombiaki były niezwykle istotnym elementem i ciężko powiedzieć o niej, że była jakaś super dobra. Hrabię poznałam za to zaledwie miesiąc temu i dałam się oczarować jak wiele innych, młodych niewiast…

RECENZJA

harry potter i komnata tajemnicWŁOS JEDNOROŻCA, czyli książka z magicznym lub mitologicznym stworzeniem.

Można się domyślić, że w cyklu o Harrym Potterze magicznych stworzeń będzie na pęczki. Chcę zwrócić uwagę na jedno szczególne stworzenie – wyjątkowo brzydkie, ale równie oddane i obdarzone bardzo silną mocą magiczną. Pojawia się w części Harry Potter i Komnata Tajemnic. Mowa oczywiście o domowym skrzacie, konkretnie o tym jedynym – Zgredku. Czy Zgredek da się nie lubić?

moje śliczneKROPLA KRWI, czyli ulubiony horror, slasher, thriller, w którym leje się posoka.

Dopiero co skończyłam pierwszą przygodę z twórczością Karin Slaughter i już obdarzam ją orderami! W przyszłym tygodniu napiszę Wam troszkę więcej o tym spotkaniu, ale już teraz zaręczam, że Karin wie jak zmrozić krew w żyłach. Moje śliczne lądują na wirtualnej półce (mam ebooka) jako najlepszy przeczytany przeze mnie thriller!

sto lat samotnościPODOBIZNA VOODOO, czyli postać, nad którą wisi bądź zdaje się wisieć jakaś klątwa.

Gabriel García Márquez przenosi nas do magicznego Macondo, gdzie rzeczywistość jest całkowicie nierzeczywista. Motywem przewodnim Stu lat samotności jest… samotność, która ciąży na rodzinie Buendiów i samej wiosce jak klątwa, przekazywana z pokolenia na pokolenie.

rok 1984GARŚĆ SKAŻONEJ ZIEMI, czyli literackie miejsce, w którym zdecydowanie nie chcielibyście mieszkać.

Wiele literackich światów odstrasza lub też przeraża czytelnika, dlatego trudno zdecydować się na ten jeden najbardziej nieprzystępny. Ze wszystkich dystopii i antyutopii najbardziej mroczna jest chyba wizja roku 1984 George’a Orwella. Głównie dlatego, że dzięki swej uniwersalności zawsze będzie aktualna.

DrogaLIŚĆ MANDRAGORY, czyli literacka scena, która wywołała w Was krzyk przerażenia.

Cormac McCarthy potrafi zbudować napięcie i właściwie każdy akapit Drogi mrozi krew w żyłach… Jednakże najbardziej przerażająca scena rozgrywa się wraz z otwarciem klapy do piwnicy. Ojciec stara się ze wszystkich sił ukryć całe okrucieństwo świata przed synem. Co robić jeśli na drodze napotyka się złych ludzi?

wiedzmin ostatnie życzenieSkładnik specjalny, w tym wypadku to NAJCZYSTSZA Z ŁEZ, czyli Wasz ulubiony bohater, który byłby zdolny uratować Was z każdej opresji…

Zdecydowanie wybieram Geralta z Rivii, wiedźmina z twardymi zasadami. Mój największy superbohater, który broniłby mnie od największych pająków jakie chodzą po tym świecie, w końcu to pogromca potworów! Nie potrzebne mi jest latanie w przestworzach, przechodzenie przez ściany, czy strzelanie laserkami z gałek ocznych. Wystarczy porządnie siekać mieczem albo… kapciem. Och, zapomniałam tylko, że najpierw musiałabym zostać czarodziejką. 😉

•••

No no no, niektóre składniki ciężko było idealnie dobrać, ale zrobiliśmy co w naszej mocy! Jak Wam się podoba nasza mikstura? Trzeba przekazać pałeczkę dalej, więc zapraszamy do zabawy Zuzannę, ale także wszystkich którzy mają ochotę zrobić swoją wybuchową mieszankę! Napiszcie w komentarzach lub na własnym blogu przepis na Wasz Diabelski Kociołek, który zwali z nóg nawet największe książkowe mole!

Marta i Kacper.

Komentarzy 6 to “Diabelski Kociołek Book Tag”

  1. tanayah Listopad 14, 2015 @ 1:06 pm #

    Ha! Skąd ja wiedziałam, że w ostatnim pytaniu odpowiedź będzie brzmiała: „Wiedźmin”? 😀 Ale totalnie Cię rozumiem, Marta!

    No no, z tymi „Stoma latami samotności” mnie zaskoczyliście, a rzeczywiście świetnie pasuje do kategorii 🙂 A „Droga” mnie kusi zewsząd coraz bardziej. Mam tę książkę w e-booku, mam nadzieję, że niedługo uda mi się po nią sięgnąć.

  2. Mirya Listopad 14, 2015 @ 6:44 pm #

    Muszę w końcu przeczytać „Draculę”! Ale zdecydowanie zgadzam się, z „Rokiem 1984”, też absolutnie nie chciałabym tam się znaleźć.
    No i Geralt najlepszy na wszystko ❤

    • zajeckicajec Listopad 16, 2015 @ 1:49 pm #

      „Draculę” przeczytałam dosłownie miesiąc temu, także na świeżo polecam! 😀

Trackbacks/Pingbacks

  1. TAG: Diabelski Kociołek Book Tag | Zaczytana-Susan.pl - Grudzień 11, 2015

    […] prawie miesiąc temu zostałam nominowana przez Książkoholizm do tego przerażającego TAGu Dlaczego przerażającego? Dla mnie przynajmniej, oko traszki, […]

Skomentuj

