Stosik KWIECIEŃ 2015

5 Czer

Wielki powrót na bloga! Trochę ostatnio działo się w naszym życiu, przeprowadzki, operacje, wydanie Wiedźmina 3 ;), jednym słowem – zamieszanie! Z tego wszystkiego zdarzyło mi się aż zapomnieć o kwietniowym stosie książkowym, a przecież mamy już czerwiec… Zdarza się. Ogłaszam już jednak pełną mobilizację czytelniczą i piśmienniczą. W tym miesiącu czeka nas jeszcze publikacja skromnego stosu z maja, szybko nadrobimy.

Tym razem stosik nie za duży, musiałam ostro ograniczyć w ostatnim czasie kupowanie książek, bo mam nowego lokatora. Jego księgozbiór też musi gdzieś na regałach się zmieścić! Pamiętajmy jednak, że liczy się jakość a nie ilość, a jakość jest jak zwykle najwyższa! Zapraszamy do oglądania.

ksi-1

1. „Sweetland” – Michael Crummey. Piękny kąsek prosto od jednego z ulubionych wydawnictw! Niedługo pożrę dwie ksiażki, które aktualnie czytam i wtedy lecę zabierać się za trzecią książkę Crummeya, który zawsze potrafi mnie oczarować. Na pewno będzie to udane spotkanie.

2. „Królowa Tearlingu” – Erika Johansen. Wyhaczona w cudownej promocji Wydawnictwa Galerii Książki. Toż 10 zł za takiego pięknego buka to sama przyjemność z wydawania pieniędzy. 😉

3. „Śmierć pięknych saren. Jak spotkałem się z rybami” – Ota Pavel. Na nowe wydanie Śmierci pięknych saren czekałam już bardzo długo. Zdecydowanie za długo, kiedy wszyscy polecali. Na szczęście udało się jakoś wytrzymać i jak tylko usłyszałam o nowym wydaniu – biegiem wylądowałam w księgarni. Książeczka malutka, niedroga, a podobno dostarcza sowitych dreszczy.

4. „Dama kameliowa” – Aleksander Dumas. Klasyce literatury zawsze mówię wielkie – TAK! Pomimo iż ową powieść można ściągnąć tutaj zupełnie za darmo, to postanowiłam koniecznie skusić się na papierowy egzemplarz zasilający moją biblioteczkę. Mniam, będzie co chrupać!

5. „Prawo do światła – John Banville. Czasami na zakupach trafia się książka, o której nigdy w życiu nie słyszałeś, ale… Coś podkusi Cię do kupna. Tak było w tym przypadku. Dzieła Johna Banville’a były dla mnie dotychczas nieznaną, wielką, czarną dziurą. Ale w serii Mistrzowie Prozy chyba faktycznie powinno być mistrzowsko?

6. „W kleszczach lęku” – Henry James. Książka o której trąbiła Olga i którą po prostu musiałam mieć po takiej rekomendacji. Będzie straszyć, będą przechodzić dreszcze, czyli wszystko co uwielbiam!

7. „Mroczny zakątek” – Gillian Flynn. Po świetnej powieści pt. Ostre przedmioty, której recenzję możecie przeczytać tutaj naszła mnie ochota na więcej Gillian Flynn. Kto nie miał jeszcze okazji – niech leci w te pędy do biblioteki!

8. „Szmira” Charles Bukowski. Kolejna dobra promocja wpadła mi w ręce, a od tego pięknie wydanego Bukowskiego nie można się opędzić… Najpierw Kobiety czy Szmira, co polecacie?

To już koniec. W kwietniu było spokojnie, nie robiłam żadnych napadów na księgarnie. W maju będzie jeszcze skromniej, ale równie miło. Czas na mnie, przecież Wiedźmin sam się nie przejdzie!

Marta.

komentarze 4 to “Stosik KWIECIEŃ 2015”

  1. naia Czerwiec 5, 2015 @ 10:55 am #

    „Szmira”, koniecznie „Szmira”! Mistrzowstwo, a „Kobiety” – przynajmniej wg mnie – takie sobie… Dreszcze przy Pavlu potwierdzam, świetny zakup, „Dama kameliowa” tak samo. Jamesa Ci zazdroszczę, a Banville’a jestem ciekawa – z jego książek czytałam na razie tylko jedną, i to nie była ta 🙂

  2. tanayah Czerwiec 5, 2015 @ 11:30 am #

    „Sweetland” jest dobry, choć moim zdaniem nie aż tak dobry jak „Dostatek” 🙂 „Dama Kameliowa” – dobra klasyka. „Szmira” jest ok, jak człowiek się nastawi na knajpiany klimat, pamiętam, że mi się podobała 😀

  3. tommyknocker Czerwiec 8, 2015 @ 4:43 pm #

    Jamesa warto przeczytać, to subtelna i upiorna klasyka – trzeba tylko być bardzo uważnym podczas lektury..
    Jestem ciekaw, czy Banville przypadnie Tobie do gustu..
    pozdrawiam serdecznie 🙂

  4. 365dniwobiektywielg Czerwiec 14, 2015 @ 5:12 pm #

    Ha ha ha poważny stosik ! 🙂

Skomentuj

