Stosik MARZEC 2015

4 Kwi

Korzystając z okazji, na początku dzisiejszego wpisu chcielibyśmy złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych. Mnóstwo uśmiechu, zdrowia, miłości, bogatego zająca 😉 oraz spełnienia marzeń, ale przede wszystkim (jak na przykładnego bloga o książkach przystało) wielu znakomitych książek i czasu aby móc je wszystkie przeczytać!

U mnie dom już wysprzątany, ciasta upieczone. Teraz nadszedł czas aby zerknąć na marcowy stos. Nie jest tak okazały jak poprzedni, ale można w nim znaleźć równie soczyste kąski, szczególnie jeden z dedykacją od samego autora. Będą to kąski, które często polecają ulubione blogi z recenzjami, bo gdzie mogłabym znaleźć lepszą inspirację na zakupy?

stos

1. „Teoria niegrzecznej dziewczynki” – Hubert Haddad. Najpierw mój wzrok został przykuty przez tytuł, a później już całkowicie przez opis książki. Kiedy słyszę „duchy”, „seanse spirytystyczne”, „nawiedzone domy” jestem na TAK! Paranormalistyką na studiach w Londynie też bym nie pogardziła. 😉

2. „Ostatnia arystokratka” – Evžen Boček. Bardzo czesko i bardzo zabawnie, podobno. Muszę zaufać opiniom krążącym w internecie, bo wiele z nich przekonało mnie do tego, że będzie to zakup godny uwagi. Szczególnie, że o wydawnictwie nie wiem zbyt wiele, warto sprawdzić, co też wyrośnie ze Starej Szkoły. 

3. „Umiłowana” – Toni Morrison. Ukłony w stronę Olgi z Wielkiego Buka, która znów przekonała mnie do zakupu książki. No i oczywiście blurb. Wojna secesyjna – tak, chcę to już czytać, migiem!

4. „Kasacja” – Remigiusz Mróz. Tak się wydarzyło, że w marcu do Poznania zawitał nie kto inny jak Remigiusz we własnej osobie! Całkiem spontanicznie wyskoczyliśmy na spotkanie autorskie, z którego relację możecie przeczytać tutaj (znajdziecie tam również kilka zdjęć). Mój egzemplarz Kasacji jest teraz z dedykacją – cudnie!

5. „Portret damy” – Henry James. Właściwie to poluję przede wszystkim na inną pozycję od tego autora, ale trafiła mi się świetna okazja, żeby w boskiej cenie zakupić właśnie Portret damy. Jak tu się nie skusić, kiedy oferty -40% na takie wielkie klocki harcują?

6. „Sekretne życie pszczół” – Sue Monk Kidd. O tej pisarce słyszałam już tyle dobrego, że pozostaje tylko szybko rzucić się na lekturę. Podobno lepiej najpierw chwycić za Sekretne… więc wyszło całkiem nie najgorzej, że jeszcze nie przeczytałam Czarnych skrzydeł, które mieszkają na moim regale już od pewnego czasu.

7. „Bękart ze Stambułu” – Elif Şafak. Polowałam na Bękarta… w twardej oprawie już od długiego czasu i w końcu się udało! Nakład skończył się jakiś czas temu, a inne książki Elif mam w oprawie twardej i nie chciałam od tego odchodzić. W końcu się trafiło, może nie jest w idealnym stanie, ale za to w niezłej cenie – można? Można!

8. „Kobiety” Charles Bukowski. Muszę przekonać się na własnej skórze, jaki wpływ na pisarstwo Bukowskiego, miało jego życie osobiste (bujne, bardzo). Spodziewam się miłości od pierwszego przeczytania, tylko czy aby słusznie? Książka znalazła się na mojej półce, kiedy pewnego dnia szukałam w księgarni prezentu dla brata… Nie mogłam chyba wyjść z niczym dla siebie?

Koniec. Jak widać nadal walczę ze swoim nałogiem i czasami udaje się nie prezentować aż tak wielkiego stosiska. Częściowo chyba jest to spowodowane tym, że miejsca na półkach zostaje coraz mniej (eh, mam takie niefunkcjonalne meble jeśli chodzi o książki). A Wy co ostatnio godnego przyjęliście na własny regał? Piszcie w komentarzach, bo nadal szukam wszędzie lekturowej inspiracji. Ach i ostatnia ważna sprawa – na blogu trwa konkurs. Koniecznie weźcie udział, do wygrania fajne książki!

Marta.

komentarzy 20 to “Stosik MARZEC 2015”

  1. Elżbieta Szaranek Kwiecień 4, 2015 @ 5:53 pm #

    Sporo tego. 😀
    Wesołych! :*

  2. Monika W. Kwiecień 4, 2015 @ 5:56 pm #

    W porównaniu do innych stosików to marzec był skromny 🙂 ale jest „Kasacja”! ❤

    • zajeckicajec Kwiecień 4, 2015 @ 6:05 pm #

      „Kasacja” z dedykacją od Remigiusza nadrabia cały stos 😉

  3. Lolanta Kwiecień 4, 2015 @ 6:33 pm #

    Ach, ta „Arystokratka! Kiedyś w kocu i ja ją dorwę 🙂 Bardzo jestem ciekawa czy „Sekretne życie pszczół” Ci się spodoba 🙂

    • zajeckicajec Kwiecień 4, 2015 @ 7:50 pm #

      Lola, na Arosie 35% obniżki na większość książek. My dzisiaj poszaleliśmy 😉

  4. tanayah Kwiecień 4, 2015 @ 6:36 pm #

    Mmm, smakowitości 😀

    • zajeckicajec Kwiecień 5, 2015 @ 9:07 am #

      No jasne, przyczyniłaś się 😉

      • tanayah Kwiecień 5, 2015 @ 11:35 am #

        Widzę – i cieszy mnie to 😀

  5. takitutaki Kwiecień 4, 2015 @ 6:48 pm #

    Kasacja i Ostatnia arystokratka… tez u mnie już czeka w kolejce.. Wszystkiego dobrego!

    • zajeckicajec Kwiecień 5, 2015 @ 9:24 am #

      Dziękuję i wzajemnie! No i oczywiście miłych lektur 😉

  6. Kaśka-Kasia Kwiecień 4, 2015 @ 6:59 pm #

    Bukowskiego chętnie bym przygarnęła 🙂

    • zajeckicajec Kwiecień 5, 2015 @ 9:24 am #

      Bukowski ma silne przyciąganie, kiedy się go zobaczy w księgarni 😉

  7. bleryon Kwiecień 4, 2015 @ 7:22 pm #

    Mmm… wyjątkowo apetyczny! Szczególnie „Sekretne…” i Bukowski.

  8. Agata Kwiecień 4, 2015 @ 9:32 pm #

    Pod „wpływem” Olgi przeczytałam „Umiłowaną” – magiczna powieść! Spokojnych i pogodnych świąt!

    • zajeckicajec Kwiecień 5, 2015 @ 9:26 am #

      No to miło słyszeć, że kolejna osoba poleca! Tobie również życzę wszystkiego co najlepsze 🙂

  9. Kasia Roszczenko Kwiecień 7, 2015 @ 6:15 am #

    Kasacja, Kasacja, Kasacja… i nic więcej nie powiem 😉

Skomentuj

