Stosik PAŹDZIERNIK 2014

4 List

Zaszalałam w tym miesiącu, stos ledwo zmieścił mi się w kadr. Bardzo długo leżałam chora w łóżku i cóż można robić całymi dniami, kiedy nie masz siły już czytać (żeby było śmiesznie teraz łapie mnie przeziębienie…)? To wszystko wina kodów rabatowych na Allegro i Arosa! Mieć taki kod i go nie wykorzystać na książki? Przecież tak nie można (Kacper też doskonale o tym wie). Prawie jakbym jednak odwiedziła osobiście Targi Książki w Krakowie (szkoda tylko, że moich cudownych dziewczyn nie mogłam również spotkać – Karoliny i Anki). Z e-bookami też w październiku na bogato. Poza wydawaniem pieniędzy w Arosie, oczywiście kilka egzemplarzy przyszło do mnie w prezencie lub do recenzji, ale szczegóły za chwilę. Nacieszcie oczy, bowiem kilka z tych książek można nadal wygrać w konkursach, które trwają na blogu, a niestety frekwencja nie jest zbyt wysoka. Ludzie, nie chcecie dostać wypasionych książek za wykonanie łatwego zadanka? Obijacie się!

Stosik PAŹDZIERNIK 2014

1. „American Psycho” – Bret Easton Ellis. Książka owiana już pewną legendą. Chcę się sama przekonać, czy naprawdę jest tak bardzo obrzydliwa jak o niej opowiadają. Chcę zobaczyć dlaczego w nowojorskich kręgach literackich tak bardzo zgęstniała atmosfera, kiedy Ellis wyłożył ją na światło dzienne.

2. „Nakręcana pomarańcza” – Anthony Burgess. Już do niej zaglądałam i z pewnością można powiedzieć, że będzie to naprawdę stuknięta książka. Stylizowana na angielski zamiast rosyjskiego, jak w „Mechanicznej pomarańczy”. Jak myślicie, czym mogą okazać się bubiątka? 😉

3. „Nieznośna lekkość bytu” – Milan Kundera. Podrzucona przez Kacpra, który mówi o niej, że jest jego ulubioną książką i KONIECZNIE MUSZĘ ją przeczytać.

4. „Bractwo Czystej Krwi” – Terry Goodkind. Trzeci tom znanych na całym świecie, magicznych przygód Richarda i Khalan. Goodkinda chyba przedstawiać nie trzeba?

5. „Służące” – Kathryn Stockett. Polecana przez większość lubianych przeze mnie blogów, więc wyszło tak, że spontanicznie się na nią skusiłam. Jeśli jeszcze o niej nie słyszeliście to koniecznie zajrzyjcie tutaj.

6. „Patka i Pepe. Zagadka pierwsza” – Aga Szczepańska. Zestaw przygód Patki i Pepego przywędrował do mnie od Wydawnictwa Studio Moema do recenzji. Już za kilka dni przekonam się czy jest co zachwalać i zdam Wam relację. Wy możecie przekonać się na własnej skórze, ponieważ owe książki są do wygrania w trwających konkursach: 1, 2.

7. „Patka i Pepe. Tajemnica meduzy” – Aga Szczepańska.

8. „Patka i Pepe. Zagadka wieżowca” – Aga Szczepańska.

9. „Cena odwagi” – Ewa Seno. Kolejna pozycja z serii Antilia, która ukazała się pod patronatem Książkoholizmu. Wydana przez Wydawnictwo Feeria Young. Cóż mogę zrobić innego niż jutro po prostu zabrać się za lekturę i sprawdzić jak się broni ta młodzieżówka polskiego pochodzenia? Wy możecie wygrać ją w konkursach: 1, 2.

10. „Miasto popiołów” – Cassandra Clare. Czy i mnie zachwyci seria, która zachwyciła już miliony czytelników na całym świecie?

11. „Morderstwo wron” – Anne Bishop. A tutaj jestem po prostu jeszcze w trakcie kolekcjonowania książek Anne Bishop, bo kobieta naprawdę świetnie pisze!

12. „Ucho od śledzia w śmietanie” – Alan Bradley. Trzeci tom przygód panny Flawii, która swoim zamiłowaniem do chemii potrafi podbić niemal każde serce! W grudniu mam nadzieję chwycić za poprzednią część i jeśli czas pozwoli – również za ową.

13. „Tych cieni oczy znieść nie mogą” – Alan Bradley.

14. „Gdzie się cis nad grobem schyla” – Alan Bradley. Zrecenzowana przeze mnie tutaj piąta część opowieści kryminalnych z udziałem tej cudnej, mrocznej dziewuszki. Książkę dostałam od Wydawnictwa Vesper (moich sąsiadów!).

15. „Morderstwo odbędzie się” – Agatha Christie. Prezent od mojego K.

16. „Tajemnica gwiazdkowego puddingu” – Agatha Christie.

17. „Zimowa opowieść” – Mark Helprin. Książka wyhaczona z Panią domu, za jedyne 12.99 zł! Przeszłam za nią pół Poznania, ale w końcu się udało. Akurat wtedy, kiedy byłam już zupełnie zrezygnowana. Niestety „Unicestwienia” nie udało mi się już dorwać.

18. „Spisek Tudorów” – C.W. Gortner. Najnowsza powieść jednego z moich ulubionych autorów (KOCHAM powieści historyczne!). Przekazana do recenzji od Wydawnictwa Między Słowami. Wczoraj skończyłam ją czytać i na dniach będzie recenzja. Na obecną chwilę mogę przyznać, że książka mnie nieco zaskoczyła, bo okazała się być czymś zupełnie innym niż się spodziewałam.

19. „Niewidzialna korona” – Elżbieta Cherezińska. Tego kolosa w twardej oprawie wyrwałam za dwie dyszki, dacie wiarę? Zupełnie nową książkę, z ceną okładkową 50 zł! Zastanawiamy się nawet czy nie zrobić jakiejś dodatkowej strony z promocjami i poradami typu – jak tanio wyrwać książkę. Bo jak widać, jesteśmy mistrzami! Problem w tym, że to jednak bardzo pracochłonne.

20. „Labirynt Śniących Książek” – Walter Moers. O powieściach Moersa już dużo słyszałam i to od kilku ładnych lat. Część z nich jest unikatami, które bardzo trudno dostać, są jeszcze na szczęście takie, które można upolować bez problemu, w dobrej cenie. Takim przykładem są dwie książki tegoż autora, które prezentuję w tym stosie. Między czytelnikami zdania są podzielone, ale ja mam nadzieję, że Moers zabierze mnie ze sobą w magiczną, pełną książek podróż.

21. „Miasto Śniących Książek” – Walter Moers.

Pośród e-booków również same wspaniałe pozycje. Większość oczywiście zakupiona w świetnych promocjach internetowych z okazji Targów Książki w Krakowie. Prezentuję zatem osiem boskich, październikowych ebuczków.

październik ebooki

 1. „Złodziejka książek” – Markus Zusak. To cudowny prezent jaki dostałam od ebookpoint.pl. Jak przeczytam „Cenę odwagi” to biorę się za tę pozycję i następnie leci ona do recenzji, bo taaaki szum wokół tej książki, że nie może być inaczej. Czy zasłużenie? Nie mogę się wręcz doczekać lektury.

2. „To nie jest kraj dla starych ludzi” – Cormac McCarthy. Dostałam ją w prezencie od K. Od dłuższego czasu miałam na nią chrapkę, więc chyba trafił idealnie.

3. „Parabellum. Prędkość ucieczki” – Remigiusz Mróz. Anita tak paplała o Mrozie, że w końcu i mnie zdołała przekonać. Promocja z okazji targów była taka, że za żadne skarby nie można było jej przepuścić. Well, zobaczymy czy ja też zostanę zaMrozowana ;).

4. „Sońka” – Ignacy Karpowicz. Polecana przez naprawdę wiele osób, niedługa książeczka. Kolejny prezent od mojego K. Nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z Karpowiczem i szczerze powiem, że afera w jakiej ostatnio uczestniczył zostawiła we mnie pewien niesmak. Nie skreślam go jednak odgórnie, chcę aby okazała się cudowną lekturą.

5. „Drogie życie” – Alice Munro. Z Munro również jeszcze nie miałam okazji, a w końcu by wypadało. Tak wiele książek, tak mało czasu… To również gift od Kacpra (jak widzicie dbał o mnie podczas mojej choroby).

6. „Wilk z Wall Street” – Jordan Belfort. Tę pozycję zakupiłam z ciekawości. Dycha za książkę to ja za darmo, a chyba warto sprawdzić kogo na ekranie przedstawił Leonardo.

7. „Rywalki” – Kiera Cass. Tutaj również podkusiła mnie ciekawość. Opinie o tej serii są tak sprzeczne, że nie wiem czy mogą być już bardziej. Spodziewam się, że będzie to typowe, młodzieżowe czytadełko, ale może okaże się czymś nieco lepszym? Oby.

8. „Dotknąć prawdy” – Antoinette van Heugten. Dawno temu i nie pamiętam dokładnie w jakich okolicznościach pozycja ta wylądowała na mojej liście do zakupienia. Dobre oceny i opinie na lubimyczytac.pl potwierdzają to, że chyba warto za nią chwycić. Kiedy zobaczyłam, że książka jest w najlepszej e-bookowej cenie jaką można bez problemu sobie wyobrazić – długo nie musiałam się zastanawiać. Co mówi opis okładkowy? Max Parkman – autystyczny, rozchwiany emocjonalnie geniusz – w oczach swojej matki zawsze był idealny. Wszystko się zmienia, gdy zostaje oskarżony o morderstwo…

KONIEC! Jak Wam się podoba? Kiedy ja to wszystko przeczytam, kiedy za 10 dni mam się bronić? Później trzeba znaleźć sobie pracę, jakoś ogarnąć życie. Ale przecież kiedyś dam radę, w końcu książki nie zając, mogą leżeć i czekać na mnie nawet latami (chociaż oczywiście wolałabym rozprawić się z nimi szybciej).

Czytałeś? Chcesz przeczytać? Polecasz? Nie polecasz?
SKOMENTUJ!

Marta.

Komentarzy 16 to “Stosik PAŹDZIERNIK 2014”

  1. tanayah Listopad 4, 2014 @ 10:18 pm #

    To stosidło jest OBŁĘDNE! Czytaj najlepiej 10 naraz, bo na tyle recenzji czekam 😀
    Też żałuję okropnie, że nie było Cię na TK. Ale pamiętaj! Któregoś dnia przyjedziemy z Olgą do Poznania 😀

    • zajeckicajec Listopad 4, 2014 @ 10:20 pm #

      Ankę też koniecznie bierzcie! Jest duża szansa, że się spotkamy z Anią na Pyrkonie. Zapraszamy i Was 😀

      • tanayah Listopad 5, 2014 @ 7:37 am #

        Ok, zastanowię się 😀

  2. barwinka Listopad 5, 2014 @ 6:09 am #

    Wow niezłe stoisko 😉 Niektóre tytuły znam, czytałam i mogę polecić – min. Służące, Bishop, Niewidzialna Korona, Złodziejka Książek. O pozostałych tytułach z chęcią poczytam. Dasz radę, na pewno wszystko przeczytasz 🙂

    • zajeckicajec Listopad 5, 2014 @ 9:39 am #

      „Złodziejka książek” już niedługo będzie czytana, zobaczymy cóż to będzie 🙂

  3. Karriba Listopad 5, 2014 @ 7:01 am #

    „Zimowa opowieść” za 13 zł?! 😀

    • zajeckicajec Listopad 5, 2014 @ 8:42 am #

      Taaak, trąbiłam o tym na facebooku! Ale bardzo ciężko było dostać.

  4. PaniKa Listopad 5, 2014 @ 9:52 am #

    Piękne stosisko :). U mnie w październiku też było owocnie.
    Też udało mi się upolować Helprina z Panią domu ^_^

  5. bleryon Listopad 5, 2014 @ 10:54 am #

    Szaleństwo! Niezmiennie uwielbiam Twoje stosiki 🙂

  6. Bombeletta Listopad 5, 2014 @ 11:04 am #

    SZALEŃSTWO!!! CO ZA CUDA!!! ❤ Same wspaniałości zdobyłaś – "American Psycho", "Mechaniczną pomarańczę" (REWELACJA!) i jeszcze "Służące" i ten cały tłum – genialnie ❤

    • zajeckicajec Listopad 5, 2014 @ 11:30 am #

      „Nakręcaną pomarańczę” jednak czuję, że angielski jest bardziej na moje siły 😉

  7. TalaZ Listopad 6, 2014 @ 12:38 am #

    Nie wiadomo gdzie oczy podziać 😀 Przepiękne stosiszcze 🙂 Życzę przyjemnej lektury

  8. Alison DiLaurentis Listopad 8, 2014 @ 5:39 pm #

    O.o Cena odwagi :3 A ja nie mam już na to kasy po ostatnich wydatkach xD

  9. tomaszbobryk Grudzień 5, 2014 @ 4:57 pm #

    faktycznie uzależnienie!

Skomentuj

