Stosik WRZESIEŃ 2014

4 Paźdź

Mamy początek października, przyszła więc pora na stosik wrześniowy. Co też udało mi się zakupić? We wrześniu podziało się jednak tak, że będzie to… Ogromne stosisko! A w nim same wspaniałe książki, na które najchętniej rzuciłabym się już w tej chwili (gdyby nie to, że właśnie wróciłam padnięta ze szkoły). Swoją drogą to wszystko wina pewnego serwisu aukcyjnego, który przez cały miesiąc rozdawał kody mega rabatowe.

We wrześniowym stosie zobaczycie najróżniejsze gatunki książek. Od fantastyki, przez kryminały, aż po literaturę piękną. Wiele z nich upatrzyłam sobie już dawno, ale jakoś nigdy nie było okazji lub pieniędzy, żeby sobie na te pozycje pozwolić. Jeśli chodzi o e-booki to w tym miesiącu bez szału, ale również nie mogło ich zabraknąć. Zapraszam serdecznie na podejrzenie mojego stosu!

stosik wrzesień

1. „Cień Smoka” – Andrzej Maleszka. Książka dla dzieci, która wpadła w moje ręce zupełnie przez przypadek. Dokładniej dlatego, że Instytut Wydawniczy Znak ma pod sobą tyle wydawnictw i tak łatwo pomylić e-mail… Moją recenzję możecie przeczytać tutaj.

2. „Śniadanie mistrzów” – Kurt Vonnegut. Kacper zafascynowany „Rzeźnią numer pięć” zaczął konkretnie napełniać nasze półki książkami Vonneguta. Mnie tak bardzo do nich ciągnie, a przede mną tyle zobowiązań!

3. „Hokus pokus” – Kurt Vonnegut. A przynajmniej tak być powinno… Dopiero po zrobieniu zdjęcia zauważyłam, że wpadła mi w ręce nie ta książka!

4. „Matka noc” – Kurt Vonnegut.

5. „Dawca” – Lois Lowry. Zbiera świetne recenzje, ostatnio w kinach leci film na podstawie tej książki, a do tego… Wyhaczyłam ją na bardzo dobrej wyprzedaży!

6. „Droga do piekła” – Majgull Axelsson. Książki Majgull już dawno chciałam przywitać na mojej półce, ale zawsze wydawały mi się jakoś nieprzyzwoicie drogie, aż natrafiłam na wyprzedaż -50% i nie mogłam jej się oprzeć. To aktualnie jedna z najsławniejszych pisarek ze Szwecji. „Droga do piekła” została uhonorowana Nagrodą Moi Martinson (1994) i odniosła międzynarodowy sukces.

7. „Hopeless” – Colleen Hoover. Postanowiłam sama sprawdzić o co tyle szumu z tą lekturą. Jak już znajdę chwilkę to oczywiście z miłą chęcią wyrażę swoje własne zdanie. Ta i pozycja niżej kupione oczywiście w znakomitych cenach.

8. „Niezbędnik obserwatorów gwiazd” – Matthew Quick. Przy niej mogłabym właściwie napisać dokładnie to samo co przy pozycji numer 7. Są filmy, jest szał. Ale ja go jeszcze nie widziałam i mam zamiar zacząć od książki.

9. „Tajemniczy przeciwnik” – Agatha Christie. Kolejny prezencik od K.

10. „Śmierć na Nilu” – Agatha Christie.

11. „Republika złodziei” – Scott Lynch. No to wygląda, że mam już z Niecnych dżentelmenów wszystko co zostało wydane, nieźle – można czytać!

12. „Gwiazdozbiór psa” – Peter Heller. To właściwie zakupiłam bardziej z myślą o Kacprze i jego postapo zamiłowaniach, ale jak mi zachwali to i ja z chęcią ją chwycę. Nowa, kupiona 50% taniej niż cena okładkowa.

13. „Jedwabnik” – Robert Galbraith. Po tym jak zachwyciło mnie „Wołanie kukułki” to kontynuacji nie mogło zabraknąć na mojej półce. Kto jeszcze nie miał w łapkach, polecam i zapraszam do przeczytania mojej recenzji pierwszego tomu przygód Cormorana Strike’a tutaj.

14. „Powód by oddychać” – Rebecca Donovan. Lektura, którą aktualnie czytam w wolnych chwilach. Więcej wiadomości spodziewajcie się już niedługo, teraz nie będę spojlerować.

15. „Dziedzic czarodziejów” – Cinda Williams Chima. Kontynuacja „Dziedzica wojowników”, która ma mnie zmobilizować do chwycenia za tę serię.

16. „Zatrute ciasteczko” – Alan Bradley. Seria, o której zainteresowałam się po wpisie Anki z bloga Wstaw Tytuł. Ania napisała o książce w szalenie ciekawy sposób i niemożliwym było po prostu tę pozycję pominąć. Jest to pierwsza część serii o mrocznej Flawi de Luce, a w drodze do mnie jest już piąta część przygód Flawi, które postanowiło dać mi do zrecenzowania Wydawnictwo Vesper.

17. „Badyl na katowski wór” – Alan Bradley. Druga część przygód Flawi.

18. „Pielgrzym” – Terry Hayes. A o tym thrillerze przeczytałam w samych superlatywach u Olgi. Nie było więc innej opcji niż zakupić… W promocji! 22 zł za tego kloca to chyba całkiem niezła cena. Zapraszam Was do odwiedzenia Wielkiego Buka Olgi!

19. „Głosy Pamano” – Jaume Cabre. Last but not least kolejny ogromny klocek od Cabre wydany ostatnio przez Marginesy. Promocja w Matrasie była zdecydowanie owocna. Tylko kiedy ja to przeczytam?

Jeśli chodzi o wrześniowe e-booki to zdecydowanie większa bieda niż książki w druku i w porównaniu do poprzednich miesięcy też, ale nie można mieć przecież wszystkiego. 😉

Desktop5

1. „Mroczne umysły” – Alexandra Bracken. Można powiedzieć, że zdecydowałam się na nią z ciekawości, tak jak przy innych pozycjach.

2. „Hyper Versum” – Cecilia Randall. Ebookpoint.pl postanowił nas ras obdarować zupełnie za darmoszkę.

3. „Pies też człowiek?” – red. Michał Piotr Pręgowski, Justyna Włodarczyk. Jako wielki miłośnik czworonogów nie mogłam pozostać obojętna na taką promocję (dyszka), nawet wtedy, kiedy o książce przedtem słyszałam naprawdę niewiele!

 To by było na tyle. Mam ostatnie 10 dni na oddanie pracy magisterskiej, a później już tylko ksiąąążki… Stop! I jeszcze praca, ale najpierw muszę ją znaleźć, także – I will work for books!

Czytałeś? Chcesz przeczytać? Polecasz? Nie polecasz?
SKOMENTUJ!

Marta.

Komentarze 34 to “Stosik WRZESIEŃ 2014”

  1. Lolanta Październik 4, 2014 @ 4:03 pm #

    Tosz to stos wielki! 😀
    „Zatrute ciasteczko” chyba u kogoś widziałam, zdaje się, ze u Olgi. Tytuł bardzo przypadł mi do gustu i czekam na wasze recenzje 🙂

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:06 pm #

      Możliwe, bo z tego co wiem to Anka Oldze właśnie pożyczyła 😀

  2. Literatka M. Październik 4, 2014 @ 4:06 pm #

    Ogggggggromny stos! Też mam ‚Powód by oddychać’ 🙂

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:08 pm #

      Mój patronat! 😉 Czytam, no i nie jestem AŻ tak zachwycona jakbym chciała, ale nie jest też źle.

  3. Joanna Stoczko Październik 4, 2014 @ 4:09 pm #

    Najbardziej ciekawi mnie „Hopeless”. Co prawda mam ją w swoich zbiorach, ale czekam na dogodną chwilę, gdy szał na nią nieco zmaleje – Święta do których pozostało kawał czasu 😉

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:07 pm #

      Też jestem ciekawa, ale wybrałabym co najmniej 10, które pewnie będą ciekawsze 😉

  4. Bombeletta Październik 4, 2014 @ 5:33 pm #

    Dziękuję Kochana za polecenie :-* „Pielgrzym” doskonały – od pierwszej do ostatniej strony jazda bez trzymanki 😀 „Gwiazdozbiór psa” to moja ukochana pozycja z zeszłego roku – cudeńko, które może ucieszyć tak Kacpra, jak Ciebie (ale przygotuj chusteczki) 🙂 i w ogóle same świetne tytuły u Was – czekam na wrażenia ze WSZYSTKIEGO 😀

    • Bombeletta Październik 4, 2014 @ 5:34 pm #

      P.S. I trzymam kciuki za magisterkę!

      • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:10 pm #

        No dziękuję pięknie, bo już się użeram z tym tyle czasu, że eh nie mam siły 😉 No i co do polecenia to – Wielkiego Buka bym nie poleciła? 😀

      • Bombeletta Październik 5, 2014 @ 9:50 am #

        :*

  5. Lilianna M. Scott Październik 4, 2014 @ 6:34 pm #

    Czekam na Jedyną ! 🙂

  6. J. Październik 4, 2014 @ 6:49 pm #

    Pozycje niezbyt dla mnie, ale Tobie życzę miłego czytania :). W końcu na taką pogodę nie ma nic lepszego niż książka i kubek dobrej, gorącej herbaty 🙂

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:10 pm #

      Hm, mam wrażenie, że zawsze u mnie piszesz, że książki nie dla Ciebie 😉

  7. Karriba Październik 4, 2014 @ 7:20 pm #

    Ale stosisko 😀 „Powód by oddychać”, „Hopeless” i Quick to moje typy 🙂

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:14 pm #

      To raczej te lekkie książki, moje typy są zdecydowanie inne 😉

  8. barwinka Październik 4, 2014 @ 7:22 pm #

    Wow piękny stos 🙂 Będę czekała na recenzje 🙂

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:18 pm #

      A ja na czas, który będę musiała dla nich znaleźć 😀

  9. PaniKa Październik 4, 2014 @ 7:23 pm #

    Wow, cudowne stosisko! ^_^ U mnie też wrzesień był wyjątkowo owocny. Brakuje mi tylko „Powodu by oddychać”, ale może uda się w tym miesiącu nadrobić ;).

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:17 pm #

      Jak już wiesz, Twój odwiedziłam i jest równie piękny! 😉

  10. Adriana B Październik 4, 2014 @ 7:25 pm #

    No to zaszalałaś, miło się ogląda takie stosiki ;)Alan Bradley i jego książki, również bardzo mnie interesują! Więc czekam na recenzję 🙂

    • zajeckicajec Październik 4, 2014 @ 8:18 pm #

      Kody z allegro zrujnowały mój portfel, ale Aros sobie zarobił 😉

  11. Natalia Katarzyna Październik 5, 2014 @ 3:15 am #

    Faktycznie zacny stos…sama podkradłabym Ci kilka pozycji…

  12. takitutaki Październik 5, 2014 @ 10:26 am #

    świetne świetności w tym stosisku 🙂 a Pielgrzym tak jak Olga pisze przednia książka.. jedna z lepszych jakie czytałem w tym roku 🙂 Jedwabnika też już kończę i jest chyba lepszy niż pierwsza część Cormorana 😛

    • zajeckicajec Październik 5, 2014 @ 11:33 am #

      O mamo, przez to co napisałeś mam ochotę rzucić się na Jedwabnika! 😀

  13. tanayah Październik 5, 2014 @ 12:02 pm #

    Cudne, wielkie stosidło ❤ Najbardziej mnie ciekawi co powiesz o "Dawcy" – film dobry, chociaż zakończenie takie trochę młodzieżowo-słodziusie, ale mimo to…
    No i oczywiście Cabre, który też jeszcze przede mną.

    • zajeckicajec Październik 6, 2014 @ 1:23 pm #

      Jestem ultra ciekawa filmu, ale chyba jednak pierwsza będzie książka! 😉

  14. madzia Październik 5, 2014 @ 1:19 pm #

    Wzięłabym ten stos i przeczytała wszystkie pozycje :>
    Cudowny ❤

  15. www.uncafeconlibros.blogspot.com Październik 5, 2014 @ 2:19 pm #

    Bardzo zacny stosik:) część już przeczytałam (Vonnegut), „Mroczny umysł” czeka na półce, „Jedwabnika” właśnie czytam a kilka mam w planach – chociażby Hopeless, którą wczoraj przez pół godziny zachwalała mi fryzjerka, czy „Dawcę”. Miłej lektury!

  16. Vicky Październik 5, 2014 @ 5:27 pm #

    Zapowiada się u Ciebie bardzo ciekawy, czytelniczy miesiąc 🙂

  17. Monika W. Październik 15, 2014 @ 4:12 pm #

    Wygląda imponująco!:)

Skomentuj

