TOP 10 – Pisarze, z którymi chcielibyśmy wybrać się na kawę

15 Sier

Bez tytułuTOP 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji – w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Dzisiaj wracamy do książkowego TOP 10, a dokładniej do książkek, kawy i pisarzy. Postanowiłam wybrać zestaw takich osobistości, które mnie urzekły w jakiś specyficzny sposób. Czy to sposobem swojego pisania, czy własną osobowością, a może jakimś nietypowym zachowaniem? Na pewno znajdą się tutaj tacy autorzy, których autorstwa książek nie miałam jeszcze okazji przeczytać. Sprawdźcie co ciekawego mam dzisiaj do napisania. Oto lista pisarzy, z którymi chętnie napiłabym się kawy, czy tam jeśli można to piwa. Kolejność przypadkowa.

indeks

John Ronald Reuel Tolkien

Czy jest ktoś, kto nie chciałby wypić kawki z Tolkienem? Bardzo chętnie dowiedziałabym się jak wpadł na pomysł wymyślenia takiej uroczej rasy jak hobbity i czy Legolas wyskoczył z jego wyobraźni, czy jest raczej opisem kogoś, kogo pisarz znał osobiście, bo wtedy też chętnie bym go poznała ;). A może udałoby mi się wydobyć z niego jeszcze jakieś nieopublikowane opowieści? Tutaj do sprawdzenia moja recenzja pozycji „Hobbit, czyli tam i z powrotem”.

Joanne Kathleen Rowling1187719301934_85

Pani Rowling wpada do tego zestawienia dlatego, że według mnie wypadałoby podziękować kobiecie, która przyczyniła się do mojego książkoholizmu. Jej książki przeczytałam od deski do deski wiele razy. W gimnazjum, każdy tom po kilka razy. Kiedy leżałam chora w łóżku zazwyczaj jeden tom starczał mi na jeden dzień i tak w kółko. Teraz staram się czytać za każdym razem coś nowego, ale przygody Harry’ego nadal wpadają co jakiś czas w moje ręce! Do tego w „Wołaniu kukułki” mogliśmy przeczytać świetne dialogi, co zapewne oznacza, że Pani Rowling umie nieźle poprowadzić rozmowę.

indeksMary Roach

Ta pani jest autorką kilku książek popularno-naukowych, na recenzję „Ducha” zapraszam tutaj. Wszędzie wciska swój nos, nie istnieją dla niej tematy tabu. Jej książki oczywiście traktuje się z przymrużeniem oka, ale myślę, że ona sama ma właśnie takie podejście. Piszę o niej dzisiaj, ponieważ uważam, że ta kobieta miałaby do powiedzenia wiele ciekawych rzeczy, a rozmowa z nią mogłaby zejść na zupełnie odjechane tematy.

Oscar Wildeoscarwilde

 Zauroczona „Portretem Doriana Graya”, postanowiłam że Pan Oscar zasługuje na honorową kawkę. Wilde pisze w sposób malowniczy i jestem pewna, że w taki sam sposób zabawiłby mnie rozmową. Do tego jego ciekawa historia życia na pewno przyniosłaby nam wiele zajmujących tematów.

Neil-Gaiman-3-SmNeil Gaiman

 Co tu dużo pisać, kto nie chciałby spędzić trochę czasu w towarzystwie swojego ulubionego autora? Naciągnęłabym go na opowiedzenie kilku opowieści, może na jakąś postać opartą na mojej osobie w nowej powieści, oczywiście autografy na moich egzemplarzach jego książek – na co tylko by się dało ;). No i oczywiście przedstawiłabym mu swoje zazwyczaj pochlebne recenzje jego książek (1, 2).

Philippa Gregoryphilippa-gregory-2011-c-johnny-ring

Który autor mógłby mi opowiedzieć więcej o królowych, Tudorach, czy po prostu o powieściach historycznych? Przeczytałam dopiero jedną jej książkę – „Wieczna księżniczka”, a wciągnęła mnie po same moje zajęcze uszy. Mam większość jej książek na półce i już czekają na swoją kolej. Jeszcze mi brakuje tylko, żeby zabrali się porządniej za ekranizacje.

Edgar_Allan_Poe_portraitEdgar Allan Poe

Fakt, że to spotkanie mogłoby mnie lekko przerazić, ale przecież raz się żyje! Kacper się śmieje ze mnie, że lubię takie mroczne rzeczy, to Edgara miałabym nie zaprosić na filiżankę kawy (chociaż mogłyby to być dla niego zbyt małe doznanie, pewnie na jakieś opium by się prędzej skusił)?

Kurt Vonnegut5B-22D-D-123-Vonnegut

Ciekawy człowiek, który posiada bogatą wyobraźnię, ma własne zdanie i pisze w niepowtarzalnym stylu. Uważam, że to po prostu byłoby fajne i stymulujące wyobraźnię spotkanie, które zapadłoby w mojej pamięci na bardzo długo. Przeczytajcie kilka zdań o jego powieści „Rzeźnia numer pięć” tutaj.

CA: Premiere Of Paramounts' Remake Of "The Manchurian Candidate" - ArrivalsStephen King

Jeśli chodzi o mistrza horroru, to z nim nie umówiłabym się na kawę, tylko herbatkę w nocy, przy ognisku na biwaku. Chciałabym usłyszeć od niego kilka opowieści, a później nie móc iść spać przez trzy tygodnie ze strachu. Poprosiłabym o coś w stylu „Cmętarza zwieżąt”, bo to moja ulubiona książka spod jego pióra.

Etgar KeretEtgar-Keret1

Chciałabym zobaczyć, czy na naszym spotkaniu wydarzyłyby się równie nieprawdopodobne i zaskakujące rzeczy jak w jego opowiadaniach, o których możecie przeczytać tutaj. Najchętniej w jego polskim domu, czyli najwęższym domu świata – zdjęcie.

Jak wygląda Twoja lista dziesięciu pisarzy,
z którymi chętnie napiłbyś się kawy?

Marta.

Komentarzy 16 to “TOP 10 – Pisarze, z którymi chcielibyśmy wybrać się na kawę”

  1. anteme Sierpień 15, 2014 @ 6:51 pm #

    Chyba aż tylu ich nie mam, ale zobaczmy…
    1. Rowling ♥ – przydałoby się kiedyś podziękować za cudowne dzieciństwo.
    2. Tamora Pierce
    3. A. A. Milne
    4. Jane Austen
    5. John Green

    Chyba niestety tyle. I chyba przydałyby się jakieś seanse spirytystyczne biorąc pod uwagę, że część z nich nie żyje 😛

    • zajeckicajec Sierpień 15, 2014 @ 7:00 pm #

      Rowling jest obowiązkowa, co tu dużo mówić 😉
      A jeśli chodzi o resztę, to ich książki stoją już u mnie w kolejce!

  2. Agnieszka Sierpień 15, 2014 @ 7:44 pm #

    Mary Roach od pewnego czasu mnie intryguje. Na półce leży pożyczony od koleżanki „Bzyk” – więc chyba czas się za niego zabrać, dzięki za kolejny argument przemawiający za nieodkładaniem lektury 🙂

    • zajeckicajec Sierpień 17, 2014 @ 11:04 am #

      Czytaj, czytaj. Ja „Bzyka” i „Sztywniaka” też mam już na półce i jak znajdę dla nich chwilkę to nie tracę czasu 🙂

  3. kolorowooka Sierpień 15, 2014 @ 9:35 pm #

    1. Jacek Dubois za jego Koktajl z paragrafów i wszystkie felietony prawnicze i nie tylko,
    2. Eric Weiner za obie książki o poszukiwaniu
    3. Mary Roach, Bzyk i Gastrofaza
    4. Oliver Sacks za wszystkie książki wyjaśniające medyczne zagadnienia,
    5. Jurgen Thorwald za różne historie medycyny

    to takie top 5, ale cała długa kolejka następnych 😉

  4. Boo Sierpień 15, 2014 @ 10:11 pm #

    Moja lista wygląda nieco inaczej 🙂
    1. Stieg Larsson – do tej pory twardo obstaję przy tym, że najlepsze książki jakie czytałem, stworzył właśnie On. Dlatego znalazł się na pierwszym miejscu.
    2. Arthur Conan Doyle – dzięki temu człowiekowi polubiłem dedukcję. I mimo iż był trochę zadufany w sobie to chętnie dowiedziałbym się jak dedukcyjne zdolności rozwijać 🙂
    3. Jo Nesbo – pierwszy na tej liście z żywych. Na pewno mega inteligentny człowiek, co można wywnioskować z Jego wywiadów oraz z książek. Martwi jednak bohater przez Niego stworzony, ale mam nadzieję, że Nesbo taki nie jest 🙂
    4. Dan Brown – jak dla mnie mistrz teorii spiskowych i chętnie jedną z nich usłyszałbym od Niego osobiście.
    5. Richard Branson – w zasadzie biznesmen, ale coś tam napisał, więc w sumie jest pisarzem. Jeden z wzorów godnych do naśladowania – jak dla mnie oczywiście 🙂

    I na tym zakończę swoją listę, bo wydaje mi się, że wycisnąłem sedno tematu 🙂 Jednak w 60% mogę swoją listę spełnić, bo dwoje z pisarzy już nie żyje… Może kiedyś się uda 😀

  5. Niepoprawna marzycielka Sierpień 16, 2014 @ 7:52 am #

    Tolkien na pewno. Dodałabym Bułhakowa bo Mistrz i Małgorzata to była moja ulubiona lektura szkolna. Jeszcze Salmana Ruschdiego za Szatańskie wersety i Umberto Eco.

    • zajeckicajec Sierpień 17, 2014 @ 11:05 am #

      Moją ulubioną chyba jest „Zbrodnia i kara”, ale „Mistrz i Małgorzata” zajmuje miejsce numer dwa! 🙂

  6. paulinkabp Sierpień 16, 2014 @ 9:09 am #

    1. C. S. Lewis – za cudowne dzieciństwo
    2. E. E. Schmitt – za chwile zastanowienia
    3. C. R. Zafon – za chwile cudownych książkowych przygód
    4. F. Dostojewski – za możliwość „psychologizowania” we własnej głowie
    5. E. Bronte – za Wichrowe wzgórza, rzecz jasna

    • zajeckicajec Sierpień 17, 2014 @ 11:06 am #

      Większa część z nich czeka na zapoznanie się na półce, ale Dostojewskiego uwielbiam za „Zbrodnię i karę” 🙂

  7. Klaudyna “Futbolowa” Maciąg Sierpień 16, 2014 @ 8:40 pm #

    Ach, któż z nas nie marzy o towarzystwie J.K. Rowling? 🙂 Spełnienie marzeń by to było!

    • zajeckicajec Sierpień 17, 2014 @ 11:06 am #

      Zapytałabym z pewnością – „gdzie jest mój list do Hogwartu?” 😉

  8. ina3b Sierpień 17, 2014 @ 6:16 pm #

    Rowling zdecydowanie ❤ Ja bym u siebie umieściła Nałkowską, Tołstoja i Nesbo.

  9. elenkaa Sierpień 18, 2014 @ 5:23 pm #

    Z Twojej listy to tylko z Joanne Kathleen Rowling chciałabyś się spotkać i jest ona u mnie na pierwszym miejscu! A na drugim by był u mnie Ken Follett 🙂

    Zapraszam do mnie na wyzwanie: „Stare, dobre czasy!”
    pasion-libros.blogspot.com

Skomentuj

