TOP 10 – Ulubione seriale

8 Sier

Bez tytułuTOP 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji – w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Przyszedł kolejny piątek – czas na kolejne TOP 10! W tym tygodniu wybrałam temat z serialami, bo jest szybki i przyjemny, a ja dopiero wróciłam z pracy i jak widać nie miałam dzisiaj zbyt dużo czasu. Jakie oglądam seriale, kiedy akurat nie czytam książek? Jest ich naprawdę dużo i są przeróżnych typów, przekonajcie się! Oto moja lista ulubionych, kolejność jest bez znaczenia.

7519821.3Miasteczko Twin Peaks (Twin Peaks)

Ten serial jest zakręcony jak słoik ogórków i mocno zostaje w pamięci! Uważacie, że oglądaliście już większość dobrych seriali, a nie widzieliście jeszcze Miasteczka Twin Peaks? To znaczy, że jesteście w błędzie i musicie koniecznie nadrobić mistrzostwo Davida Lyncha!

Futurama7568438.6

 Jedyny serial animowany, który znajdzie się w tym zestawieniu. Serial oparty na nietypowych bohaterach: idiocie, robocie złodzieju, biednym mięczaku, naiwnej słodkiej idiotce, samotnej cyklopce, zrzędliwym starym naukowcu, itd. Satyra teraźniejszości osadzona w przyszłości. No i generalnie to – bite my shiny metal ass!

got_-_official_posterGra o tron (Game of Thrones)

Na temat tego serialu, chyba już wszystko zostało powiedziane. Czy jest na tym świecie ktoś, kto nie lubi Gry o tron? Na pewno nie można za bardzo przywiązywać się do bohaterów. Spieszmy się kochać bohaterów, tak szybko odchodzą. I znów rok czekania na następny sezon…

Kości (Bones)BonesPoster

Piękna antropolog, przystojny agent i cała paczka utalentowanych naukowców identyfikują zwłoki w swoim ultra nowoczesnym laboratorium, kiedy inne metody rozpoznania zawodzą. Nie brakuje też zajmujących wątków pobocznych, które nieźle potrafią wciągnąć. Aktualnie to jeden z tych najbardziej ulubionych seriali i niecierpliwie czekam na kolejny sezon, który będzie już we wrześniu!

7331585.6Dexter

 Serial o najsympatyczniejszym mordercy pod słońcem! Niestety dobiegł już końca, a ja nawet ostatniego sezonu nie widziałam… Nie mam odwagi włączyć chociażby pierwszego odcinka, bo słyszałam jak bardzo spartaczyli całą końcówkę. No cóż, czekam na ten moment, kiedy będę miała przypływ śmiałości. Tylko bez spojlerów proszę!

Hannibal7525953.6

Wychodzi na to, że chyba lubię takie mroczne filmy. Przyznaję się za to bez bicia, że ten oglądam głównie dla klimatu i dla Madsa Mikkelsena – genialny aktor, który mimo swojego wieku i jednej (pasującej do każdej roli) miny, potrafi mnie naprawdę urzec. Nawet w tak przepaskudnej roli jaką tutaj odgrywa.

7608441.6Penny Dreadful

Ten jest nowiutki, o którym dowiedziałam się całkiem niedawno. Pierwszy sezon ma tylko 8 odcinków, dlatego można go myknąć praktycznie w jeden dzień. Jest chyba najdziwniejszym serialem w całym tym zestawieniu. Spotkacie tutaj Frankensteina, Doriana Graya (przypomnieli mi, że bardzo chciałam przeczytać „Portret Doriana Graya”), wampiry i inne stwory, których nie chcielibyście spotkać w nocy na ulicy. Polecam, bo ma świetny klimat!

Dynastia Tudorów (The Tudors)7195337.6

 Zapewne słyszeliście już, że jestem miłośniczką powieści historycznych, w tym także dynastii Tudorów. Nie mogło więc zabraknąć tutaj tego serialu. Miał swoje lepsze i gorsze momenty, ale jeśli kogoś interesują takie tematy to szczerze polecam. Bardzo przypadł mi do gustu wybór Jonathana Meyersa do roli Henryka VIII, chociaż początkowo nie byłam do niego przekonana, później – uwielbiłam faceta! Książkę Philippy Gregory o pierwszej żonie Henryka już czytałam, recenzję „Wiecznej księżniczki” możecie przeczytać tutaj, teraz czas na resztę.

urwwlCzysta krew (True Blood)

Najpierw obejrzałam kilka odcinków, później postanowiłam sięgnąć po książkę. No i co tu dużo mówić. Nie często zdarza się tak, że film jest lepszy od książki, ale tutaj pod tym twierdzeniem podpisuję się rękami i nogami. Chociaż mam wszystkie tomy i mam zamiar je kiedyś przeczytać, bardziej oczekuję na chwilę czasu, kiedy będę mogła spędzić ostatnie chwile z tymi filmowymi wampami.

Sześć stóp pod ziemią (Six Feet Under)6945989.6 

Serial, który oglądałam już dobrych kilka lat temu i nigdy nie udało mi się go skończyć, ale nic lepszego/bardziej lubianego już nie przyszło mi na koniec do głowy. Nie pamiętam dlaczego tak się stało, ale mam zamiar kiedyś dokończyć. Ciekawy, wciągający, ale też bardzo specyficzny. Przesycony czarnym humorem serial obyczajowy o nietypowej rodzinie z Los Angeles, która prowadzi dom pogrzebowy. Brzmi ciekawie? Koniecznie sprawdźcie sami.

Jak wygląda Twoja lista dziesięciu ulubionych seriali?

Marta.

Komentarzy 25 to “TOP 10 – Ulubione seriale”

  1. ekstrawagancka69 Sierpień 8, 2014 @ 10:08 pm #

    GOT to zdecydowanie mój ulubiony serial 🙂 Z ‚Dexterem’ też miałam już swoją przygodę. Czasami skuszę się na ‚Kości’ i dziesiątki innych seriali. Ostatnio przeniosłam swoją manię oglądania z seriali na filmy.

    • zajeckicajec Sierpień 8, 2014 @ 11:18 pm #

      A ja jakoś przywiązuję się do bohaterów, że lubię ich widywać dłuuugo 🙂

  2. Niepoprawna marzycielka Sierpień 9, 2014 @ 6:46 am #

    Na pytanie czy ktoś nie lubi GoT podnoszę wszystkie kończyny. Ani film, ani książka nie przypadły mi do gustu. Kilka odcinków widziałam a książki nie dałam rady przeczytać nawet do połowy. Nie podoba mi się i już.
    Jeśli chodzi o seriale, które lubię to jest taki kryminalny, który polecam wszystkim. Magia Kłamstwa. Grupa Lightmanna wspiera policję, FBI i inne organy ścigania (albo prywatnych klientów) w rozwiązywaniu zagadek poprzez rozpoznawanie czy ktoś kłamie. Zajmują się mikroekspresją. Serial jest o tyle ciekawy, że oparty o prawdziwe badania nad mimiką prof. Eckmana, który w USA na prawdę prowadzi Grupę Eckmana i zajmuje się tym, o czym opowiada serial. W roli tytułowego Lightmanna występuje, genialny w tej roli, Tom Roth. Na prawdę polecam.
    Tudorów też lubiłam.

    • zajeckicajec Sierpień 9, 2014 @ 7:22 am #

      Oczywiście żartowałam, zawsze znajdzie się ktoś, kto czegoś nie lubi 😉 A co do serialu, o którym wspominasz to po wrześniu będę musiała go koniecznie sprawdzić! 🙂

  3. Dorisdd Sierpień 9, 2014 @ 7:33 am #

    Zaciekawiłaś mnie „Penny Dreadful”, chyba obejrzę jak tylko skończę inne seriale 🙂 Moje TOP10 to:

    1. „Sherlock”
    2. „The Walking Dead”
    3. „Grimm”
    4. „Supernatural”
    5. „Game of Thrones”
    6. „Once Upon A Time”
    7. „Vikings”
    8. „Hannibal”
    9. „Merlin”
    10. „Sleepy Hollow”

    • zajeckicajec Sierpień 10, 2014 @ 9:06 am #

      Koniecznie sprawdź! Dorian Gray skradł moje serce 😉

  4. Kaaisa Sierpień 9, 2014 @ 9:50 am #

    Nie jestem wielką miłośniczką seriali, większość z nich po kilku odcinkach po prostu mnie nudzi (dlatego z reguły wybieram miniseriale…), ale kilka w życiu udało mi się obejrzeć od początku do końca 🙂 Byłam po uszy zakochana w „Miasteczku Twin Peaks”, „Z Archiwum X”, „Nikicie”, „Aniołach w Ameryce” i szwedzkiej wersji „Wallandera”. Od czasu do czasu zerkałam na Tudorów i na „Kości”, „Grę o tron” obejrzałam, ale serial nie powalił mnie na kolana, przebrnęłam też przez „Dr House’a” 🙂 Moim numer jeden był, jest i na zawsze już chyba będzie brytyjski miniserial „Żądza krwi” z Robsonem Greenem w roli głównej. Żaden inny serial nie pochłonął mnie aż tak, aby czekać na kolejny odcinek do drugiej czy trzeciej w nocy 😀 Pozdrawiam serdecznie!

    • zajeckicajec Sierpień 9, 2014 @ 10:08 am #

      „Żądzy krwi” nie znam, już zapisuję na liście do sprawdzenia! 🙂

      • Kaaisa Sierpień 9, 2014 @ 10:17 am #

        Jeżeli bliski Ci kryminał i thriller, to bardzo gorąco polecam! 🙂 Tytuł oryginalny to „Wire in the Blood”.

    • ina3b Sierpień 9, 2014 @ 7:06 pm #

      Dr House bardzo, zawsze i wszędzie. Niektóre teksty na tyle mi się spodobały, że zapamiętałam i cytuję w najmniej odpowiednich momentach 😀

  5. Slotkasasa Sierpień 9, 2014 @ 10:04 am #

    U mnie na 1. miejscu są dwa seriale: Sherlock i Doctor Who. Na drugim Supernatural, trzecim Słodkie kłamstewka. A na czwartym Detektyw i Pozostawieni 😉

  6. Bombeletta Sierpień 9, 2014 @ 10:06 am #

    Prześwietne tytuły (chociaż Dynastia Tudorów i Czysta Krew nie są dla mnie) 🙂 Z Twojego zestawienia bardzo lubię GoT, Miasteczko Twin Peaks i Futuramę ❤ Jednak w moim zestawieniu najlepszych z najlepszych będą po kolei "24" (Jack Bauer!), "The Sopranos" (Tony i jedzenie <3), "The Wire" (to jest tak dobry serial, że aż głowa boli), "Breaking Bad" (łaaa!) i "Kompania Braci" (Spielberg <3). No ale ja jestem bardziej sensacyjna, to dlatego 😀

    • zajeckicajec Sierpień 9, 2014 @ 10:07 am #

      Większości z Twoich ulubionych jednak nie widziałam. No cóż, tyle do nadrobienia, jesień jest najlepsza na seriale 😉

  7. Bombeletta Sierpień 9, 2014 @ 10:08 am #

    P.S. Zapomniałam polecić Ci „Sherlocka”, który jest autentycznie godny i „Black Sails”, który jest prześwietnym serialem o piratach, a który ucieszył mnie bardzo 😀

    • zajeckicajec Sierpień 9, 2014 @ 10:09 am #

      „Sherlocka” już wiem, że muszę obejrzeć, wszyscy mi polecają 🙂 A o „Black Sails” nie słyszałam, ale jak Kacper usłyszy, że to o piratach, hoho 😀

      • Bombeletta Sierpień 9, 2014 @ 10:24 am #

        Sądzę, że i Ty możesz się tym serialem zachwycić – doskonały klimat, więc jak kiedyś natraficie – oglądajcie 😀

  8. Amy Sierpień 9, 2014 @ 10:14 am #

    Sherlock, Supernatural, Kości… ♥

  9. JaneS Sierpień 9, 2014 @ 4:20 pm #

    To masz co oglądać 😉
    Jeśli chodzi o mnie to oglądam wszystkie odcinki tylko jednego serialu 🙂

  10. ina3b Sierpień 9, 2014 @ 7:03 pm #

    Podoba mi się to, że Twin Peaks jest pierwsze. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam. Czysta krew też super. Dodałabym od siebie Skins UK, Suits i Lost. Tak na szybko, bo po zastanowieniu dochodzi również Jak poznałem waszą matkę (jeszcze sprzed sezonów Jak zmarnowałem wasz czas) i White collar. 😉

    • zajeckicajec Sierpień 10, 2014 @ 9:15 am #

      W sumie niby kolejność tutaj nie ma znaczenia, ale jakie jest Twin Peaks to wiadomo 😉 Co do reszty wymienionych to zdarzyło mi się od czasu do czasu na coś z tego rzucić okiem 🙂

  11. kolorowooka Sierpień 10, 2014 @ 9:45 am #

    Sherlock z charakterystycznym Cumberbatchem i Elementary z przstojnym Johnny Lee Miller uwielbiam Sherloka Holmesa a to dwie wersje tej same postaci. Bones bo lubię zagadki kryminalne, Emily Owens MD, The NIght Shift, Remedy, Black Box ze względu na wątki medyczne, Crownies, Janet King i Bostone Legal- wątek prawniczy.

    • zajeckicajec Sierpień 10, 2014 @ 11:37 am #

      No to koniecznie będę musiała też posprawdzać to, czego nie znam 🙂

Skomentuj

