Stosik LIPIEC 2014

4 Sier

Mogliście jeszcze nie słyszeć, ale postanowiłam zmienić formę przedstawiania stosów na moim blogu. Te w których przedstawiałam trzy następne książki do zrecenzowania okazały się ponad moje siły, głównie dlatego, że kiedy napisałam nowy post z listą książek do przeczytania… Nachodziła mnie ochota na zupełnie inną książkę. Zadecydowałam więc, że co miesiąc będę Wam pokazywać moje książkowe zdobycze (książki zakupione, otrzymane, pożyczone itd.). Wszystkie razem na jednym zdjęciu, szczegóły opiszę niżej.

Można powiedzieć, że w lipcu był zakupowy szał książkowy i e-bookowy do tego stopnia, że zaczęłam rozmyślać skąd wzięłam tyle pieniędzy i jeszcze nie poszłam z torbami. Kiedy ja to wszystko przeczytam? Tak oto prezentują się moje zdobycze w druku:

DSC_0228

1. „Wodnikowe Wzgórze” – Richars Adams. Egzemplarz pożyczony od mojego lubego, który KAZAŁ mi przeczytać tę książkę. Recenzję napisaną przez Kacpra możecie przeczytać tutaj.

2. „Strach mędrca. Część II” – Patrick Rothfuss. Trzecia część serii Kroniki Królobójcy – podobno jednej z najlepszych serii fantastycznych naszych czasów.

3. „Sztywniak. Osobliwe życie nieboszczyków” – Mary Roach. Po dobrym „Duchu” mam chęć zapoznać się z resztą książek tej autorki, a Wydawnictwo Znak ostatnio zrobiło dodruk jej książek, hura!

4. „Rzeźnia numer pięć” – Kurt Vonnegut. Kolejna pożyczona od Kacpra. Od dłuższego czasu mam na nią chrapkę. Ktoś jeszcze nie słyszał nazwiska Vonnegut?

5. „Kocia kołyska” – Kurt Vonnegut. Tak się składa, że razem robiliśmy zakupy, stąd ten Vonnegut.

6. „Triumf owiec” – Leonie Swann. Czatowałam na książki Leonie od dłuższego czasu i udało mi się kupić obie za 25 zł!

7. „Sprawiedliwość owiec” – Leonie Swann. Owce postanawiają przeprowadzić śledztwo. A co będzie, kiedy już odkryją, kto zabił? Wtedy będzie… Sprawiedliwość!

8. „Cesarzowa Józefina” – Sandra Gulland. Byłam ciekawa tej serii od dłuższego czasu i każdy z tomów udało mi się kupić za 9-12zł, ten akurat w księgarni stacjonarnej.

9. „Józefina i Napoleon” – Sandra Gulland. Ten tom możecie kupić za 9 zł tutaj.

10.  „Józefina” – Sandra Gulland. To jest pierwszy tom, jakoś mi się wszystko odwrotnie poukładało. Dobra seria dla lubiących powieści historyczne.

11. „A.B.C.” – Agatha Christie. Skusiłam się na prenumeratę kryminałów Agathy.

12. „I nie było już nikogo” – Agatha Christie. I przysyłają po dwa w paczce ;).

13. „Krew królów” – Jürgen Thorwald. Poluję na większość książek mistrza Thorwalda i stwierdziłam, że 35% taniej to dobra obniżka, taka która wystarczająco kusi. Opowiada o dramatycznych dziejach hemofilii w europejskich rodach książęcych.

14. „Genialna maszyna” – Stephen Amidon & Thomas Amidon. Coś w klimatach Thorwalda, nawet z tej samej serii. Ta była przeceniona 50%.

15. „Przysięga królowej” – C.W. Gortner. Nie mogło zabraknąć najnowszej książki mojego ulubieńca obok Philippy Gregory w klimatach powieści historycznej.

Sporo tego! A to jeszcze nie koniec, bo jeszcze cała góra e-booków:

Nowy folder (2)1. „Czytaj dwa razy szybciej!” – Marcin Matuszewski. Poradnik szybkiego czytania od księgarni ebookpoint.pl (jak większość e-booków w tym stosie, bardzo dziękuję!), moja recenzja tutaj.

2. „Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie” – Paweł Rudzki. Kolejny poradnik szybkiego czytania, jednakże zanim go przeczytam potrzebuję nieco przerwy.

3. „Barszcz ukraiński” – Piotr Pogorzelski. Reportaż o Ukrainie, czyli temat jak najbardziej na czasie.

4. „Pokolenia. Wiek deszczu, wiek słońca” – Katarzyna Droga. Pokolenia to książka o pewnej polskiej rodzinie i jej historii w dwudziestym wieku.

5. „Czardasz z mangalicą” – Krzysztof Varga. W zeszłym roku moje wakacje spędziłam w Budapeszcie i stwierdziłam, że zacnie będzie wrócić w tym roku w te wszystkie miejsca za pomocą tego reportażu!

6. „Duchy inków” – Jolanta Maria Kaleta. Skuszona dobrymi recenzjami postanowiłam sprawdzić najnowszą powieść Pani Kalety.

7. „Pan Mercedes” – Stephen King. Najnowszej książki mistrza horroru (o dziwo lektura horrorem nie jest!) chyba nikomu nie muszę przedstawiać! Upolowana za 9.90 zł!

8. „Angelfall” – Susan Ee. Kolejna pozycja zdobyta za 9.90 zł (tak, kupuję wszystkie książki w promocjach). Zostałam skuszona sprzecznymi opiniami na temat tej pozycji – muszę to sprawdzić na własnej skórze.

+ Jeszcze kilka pozycji z ostatniego BookRage, których nie mam już mocy opisywać ;).

Cała wielka, lipcowa masa. Opisywanie tego po prostu mnie wykończyło, bo jeszcze mnie choróbsko próbuje dobić. Najgorzej, że jestem teraz zajęta pisaniem pracy magisterskiej i nie mam tyle czasu na czytanie i pisanie ile bym chciała. Także niestety biedne książki jeszcze sobie troszkę poczekają. Kończę na dzisiaj, a Wy na dniach wypatrujcie nowej recenzji książki „Wszystko się spieprzyło, ale chyba będzie lepiej”.

Czytałeś? Chcesz przeczytać? Polecasz? Nie polecasz?
SKOMENTUJ!

Marta.

komentarzy 25 to “Stosik LIPIEC 2014”

  1. shadowlilly Sierpień 4, 2014 @ 3:17 pm #

    Tego „Angelfall” sama jestem ciekawa…

  2. Niepoprawna Romantyczka Sierpień 4, 2014 @ 3:28 pm #

    Czytałam „Pokolenia”. Książka świetna, bardzo polecam.I widzę że nie tylko ja skusiłam się na ksiązki Christie 🙂

    • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 3:43 pm #

      No to super, że zachwalasz. Dostałam w prezencie od ebookpoint.pl 🙂

  3. Lolanta Sierpień 4, 2014 @ 3:29 pm #

    Oooo! Rothfuss! ❤
    "Rzeźnia numer 5" jest świetna, a do "Kociej kołyski" się przymierzam. I do najnowszej pozycji Kinga, of course 😉
    Ciekawa jestem tez "Pokoleń" i "Czardasza". Mam nadzieje, ze niedługo przeczytam twoje recenzje 🙂

    • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 3:30 pm #

      Niestety aż tak szybko to nie nastąpi 😦

      • Lolanta Sierpień 4, 2014 @ 3:32 pm #

        No dopsz… dam ci trochę więcej czasu 😉 Albo sama zdążę przeczytać przynajmniej „Kocia Kołyskę” i „Pana Mercedesa” 😉

      • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 3:33 pm #

        Oby, oby. Praca magisterska mi nie odpuszcza 😦

      • Lolanta Sierpień 4, 2014 @ 3:34 pm #

        Oj, to rzeczywiście, lepiej najpierw uporać się z praca magisterska. Powodzenia życzę w takim razie w tym temacie, bo wiem, ze ciężko się zmobilizować, kiedy tyle książek aż blaga o przeczytanie.

  4. Bombeletta Sierpień 4, 2014 @ 3:53 pm #

    Jakie piękne książkowe szaleństwo! 🙂 Nie przepadam tak mocno za Vonnegutem (chociaż lata temu zachwycałam się wręcz obsesyjnie), ale jestem ciekawa Twoich wrażeń z lektury, bo to świetne buki są. I będę wyczekiwać również Twoich wrażeń z „Pana Mercedesa”, bo tam jak wiesz było u mnie mocno mieszanie. 🙂
    Średnio polecam za to „Angelfall”, która co prawda ma fajny pomysł i godną fabułę, ale bohaterkę FATALNĄ – ta laska jest jak terminator – potrafi wszystko, przetrwa wszystko i w ogóle Mary Sue totalna 😀 Sama zobaczysz 😀
    Ja się szykuję na Rothfussa, bo Marta (Lolanta) już mnie przekonała swoim zachwytem 😀

    • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 4:04 pm #

      Szaleństwo to dobrze powiedziane. 😉
      Ja właśnie mam zamiar się z nim zapoznać, nie czytając (znając tematy jakie opisuje) poleciłam Kacprowi i jest zachwycony. 😀
      Co do „Pana Mercedesa” mam przeczucie, że nie powali, ale będzie mi się podobać.
      „Angelfall” słyszałam, że idzie tę dziewczynę zastrzelić, ale za 9.90 zł to mogę zaryzykować.
      Rothfussa właśnie skompletowałam to co już wydał i też mogę się zabierać za czytanie. 🙂

  5. tanayah Sierpień 4, 2014 @ 5:38 pm #

    Ooo, rzeczywiście, jak Ty jeszcze nie zbankrutowałaś ;)? Super stosiki. Ciekawa jestem jak Ci się spodoba Vonnegut, ja go bardzo lubię!
    No i zdrówka życzę 🙂

    • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 5:40 pm #

      Nie jest tak źle, kiedy książki kupuje się tylko na promocjach 🙂

      • tanayah Sierpień 4, 2014 @ 5:51 pm #

        No, fakt! Ty to masz oko do tych promocji 🙂

      • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 5:56 pm #

        I Was nimi częstuję 😉

      • tanayah Sierpień 4, 2014 @ 6:05 pm #

        I za to dzięki 😀

  6. Kinga Sierpień 4, 2014 @ 6:32 pm #

    „I nie było już nikogo” to genialna książka. Właśnie przeczytałam:)

    • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 6:46 pm #

      Będę co prawda czytała po kolei książki z kolekcji, przed nią jest jeszcze „Morderstwo w Orient Expressie”, ale już się nie mogę doczekać!

    • shadowlilly Sierpień 4, 2014 @ 7:10 pm #

      Wszystkie kryminały Agathy Christie są genialne! Takie małe info: „I nie było już nikogo” czasami figuruje jako „Dziesięciu Murzynków” 🙂 Informuję na wszelki wypadek, żeby ktoś sobie książki nie zdublował 🙂

      • zajeckicajec Sierpień 4, 2014 @ 7:38 pm #

        A to wiem, wiem 🙂

  7. Zjadam Skarpety Sierpień 4, 2014 @ 6:56 pm #

    Z Vonnegutem obiecałam sobie, że się zapoznam, mam nadzieję, że dotrzymam słowa! 🙂

  8. domi ba Sierpień 4, 2014 @ 7:29 pm #

    Fajny stosik. Chętnie przeczytałabym „Angelfall” 😉

  9. JaneS Sierpień 5, 2014 @ 4:34 pm #

    Jeśli chodzi o mnie to jestem już za trzema książkami z kolekcji kryminałów Agathy Christie. „Morderstwo…: i „I nie było już nikogo”- cudo!
    Mniej podobał mi się kryminał „A. B. C. „. Nie do końca przypadł mi do gustu, ale zdecydowanie warto przeczytać.
    Pełnokrwiste, wyraziste postacie, które urzekają już od samego początku swoim sprytem i bystrością.,wartka akcja , niepowtarzalny styl, smak i humor. Humor, który gwarantuje świetną rozrywkę.. Właśnie za to cenie Mistrzyni Kryminału 🙂
    No i cóż, jestem bardzo ciekawa „Wodnikowego wzgórza” 🙂

    • zajeckicajec Sierpień 5, 2014 @ 8:19 pm #

      Na mnie trochę poczekają, teraz inne priorytety mam 😉 A ja sobie czekam na tom 4 i 5 i coś się doczekać nie mogę, ach ta poczta!

  10. miqaisonfire Sierpień 5, 2014 @ 10:15 pm #

    Ależ stos 🙂 Same fajne książki! Zazdroszczę Pana Mercedesa 🙂

    • zajeckicajec Sierpień 5, 2014 @ 10:31 pm #

      Można nawet powiedzieć, że wyszło stosisko 😀 A Pan Mercedes za dyszkę to był deal miesiąca 😉

Skomentuj

